Koliko u poslu pomaže kad ste neurotični perfekcionista?

Da li često odugovlačite sa zadacima iz straha da ne napravite grešku? Da li vas je sramota i da li vas grize savjest kada napravite grešku ili kada osjećate da niste nešto uradili najbolje što ste mogli?

Češće se fokusirate na svoje mane, nego na pozitivne stvari u vašem životu? Da li očekujete perfekcionizam od ljudi u svom okruženju? Ako je vaš odgovor na ova pitanja „Da“, vrlo je vjerovatno da ste perfekcionista, i to možda neurotični perfekcionista.

Ukoliko težite ka savršenstvu možda mislite da je to način da sve biti u redu, i to je vaš pokušaj da držitie stvari pod kontrolom, ali to je iluzija. Perfekcionizam vam neće dati kontrolu nad nepredvidljivošću života.

Zdrava doza perfekcionizma je ona gdje imate razumne i realistične standarde, koji će vam, kada budu dostignuti, donijeti zadovoljstvo i podići samopouzdanje. Neurotični perfekcionista ima nerealno visoke standarde, koji proizilaze iz straha od neuspjeha, kao i iz straha da ne razočara druge. Normalno je željeti da sve bude savršeno u vašem životu, ali kad počnete da očekujete savršenost, nastaju problemi.

Biti perfekcionista je zamka koja donosi stres i anksioznost, a može vas dovesti i do depresije. Kada ne postignete svoje savršene standarde osjetićete krivicu i razočaranje i vaše samopouzdanje će da opadne. Da se to ne bi desilo, pokušajte da iz glave izbacite misli koje vas tjeraju na perfekcionizam i da ih zamijenite onim pozitivnim. To ćete učiniti tako što ćete se usredsrediti na dobro u vašem životu, pritom prihvatajući nesavršenost. Ovo su vježbe za mozak koje će vam u tome pomoći:

Potrudte se da uhvatite momenat kada se u vašoj glavi stvara misao koja podstiče nezdravi perfekcionizam. Pomislite na situacije u kojima ste bili suočeni sa preprekama i neuspjehom. Razmislite, da li su misli koje su vam se u tom momentu razvile u glavi, pomogle ili odmogle da se nosite sa situacijom? Meditacija je dobar način za razvijanje samosvijesti i preuzimanje kontrole nad svojim mislima.

Racionalizujte svoje misli. Da li ste prerano donijeli zaključak? Da li je nešto zaista tako loše, kao što vam se čini na prvi pogled? Da li preuveličavate negativni aspekt situacije? Na koji još način biste mogli da razmotrite situaciju?

Zamijenite svoje misli sa mislima koje motivišu. Kako da vaša misao bude bliža istini? Koje iskrivljeno ogledalo treba da uklonite da biste vidjeli pravi odraz? Misao ne bi trebala da vam unosi nervozu već da vas motiviše. Ukoliko i dalje ishod situacije vidite kao neuspjeh, počnite da ga posmatrate kao iskustvo koje je tu da služi kao lekcija, koja će vam pomoći u ličnom napretku.

Ralph Waldo Emerson je davno rekao: „Sreća ne znači da je sve oko vas savršeno, već da ste donijeli odluku da prihvatite nesavršenost. “ Stoga, oslobodite se okova perfekcionizma i dozvolite sebi da budete srećni.

Check Also

Njemačke štedionice pod lupom evropskih nadzornika

Evropska centralna banka i njemački finansijski regulator BaFin pozivaju njemačke štedionice da preurede sigurnosnu mrežu …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *